I lördags var jag, Fredrik och Maya på Jamtlis julmarknad! Det var bra som vanligt men trots fyra timmar så kände jag inte att vi riktigt hann med allt. Vi borde gått två dagar. Maya var frusen så hon bodde innanför Fredriks jacka.
 
Jag har velat ha sådana här dockor länge och nu såldes de dessutom i förmån för välgörande ändamål så då kändes det bra att nappa. Tyvärr var mina kontanter slut för det fanns mycket vackert handmålat från Vitryssland där som jag hade velat ha.

Jag, Fredrik och Maya <3
 
Det godaste kanderade äpple jag någonsin ätit! Oftast tycker jag äpplena är för stora och mjöliga men det här var fantastiskt! Polkasmak på kanderingen! :-D
 
Gluten fritt bröd till Jasmine som får hamn i frysen tills hon kommer innan jul. Rökt lammlår. Mumsig mögelost. Och fantastiskt god gravad lax vi åt upp igår med romsås!
 
Päronmarmelad med ingefära- WOW så gott! Och en god Morotsmarmelad! Honung från min boendestödjare och mumsig lingonsirap!
 
Otroligt god rabarberglögg!
 
Hade velat köpa mer delikatesser, särskilt ost... Men det här är gott det också!
Köpte även lite handgjorda hudvårdsprodukter m.m.
adventskalender, blogg, hudvård, hund, jul, julkänsla, jämtland, mat, my svensk, norrland,

Kommentera

Publiceras ej